Deze editie van de Rallye de Wallonie zal in het geheugen van de toeschouwers gegrift staan als een zeer natte uitgave, waar enkel de twee eerste klassementsproeven in droge omstandigheden afgewerkt werden. Ook zullen ze nooit vergeten welk een spektakel en strijd een drietal piloten leverden tot op het einde.
De grote favoriet voor de wedstrijd, Rocco Theunissen (Toyota Corolla WRC), was erg goed van start gegaan en leek op weg naar een makkelijke overwinning, tot het noodlot toesloeg in het laatste gedeelte van de wedstrijd. Eerst werd hij het slachtoffer van een gebroken turbo op de proef van Malonne, waardoor hij 40” verliest. Bovendien geraakt zijn versnellingsbak geblokkeerd in derde versnelling op de voorlaatste proef en is er geen service voorzien voor de allerlaatste proef Loyers. De piloten op plaatsen twee en drie, Joost Boxoen (Subaru Impreza WRC) en Chris Van Woensel (gloednieuwe Subaru Impreza N8), komen aansluiten en worden bovendien slechts gescheiden door 7 luttele seconden. Alhoewel Boxoen over de meest krachtige wagen beschikt, laat hij de overwinning liggen door een fout te maken op een nochtans alom gekende valstrik. Het is dus Van Woensel die, mede dankzij de permanent vallende regen, dicht bij Boxoen is kunnen blijven, en aldus het laken in extremis naar zich toetrekt, voor een ontgoochelde Theunissen en Boxoen.
In Namen ging ook het nieuwe “Super 1600” kampioenschap echt van start en het is Larry Cols in de Fiat Punto die de bovenhand neemt op David Loix, nadat deze laatste enkele “uitstappen” in het veld maakte met zijn gloednieuwe Renault Clio.
De overwinning in de Citroen Saxo Cup gaat naar Thierry Bagard, die snelheid aan betrouwbaarheid koppelt, en aldus lokale piloot Fréderic Hébette naar de tweede plaats verwijst. Tot slot wordt het regionale gedeelte voor de zoveelste maal gewonnen door Michel Lamquet in een BMW M3, terwijl de categorie voor wagens uitgerust met straatbanden (D1-2-3) een overwinning kent van Sébastien Leroy in zijn Renault Clio Williams Gr.N.