Twee maanden na zijn eerste succes tijdens het “Circuit des Ardennes”, boekt Bernard Munster een tweede overwinning in deze Rally de Wallonie 1995, dit in zijn monsterlijke Renault Clio Maxi gebouwd volgens de nieuwe “F2” regelgeving.
Op zijn hoede voor het regenachtige weer dat voor zaterdag voorspeld wordt, besluit “Big Bernie” reeds op vrijdagavond het verschil te maken. Een tactiek die zijn vruchten afwerpt, want zijn voornaamste concurrent voor de overwinning, met name Marc Timmers en zijn Lancia Delta, kent reeds vrijdagavond turboproblemen. Hetzelfde probleem zal op zaterdag ook zijn teamgenoot Dominique Bruyneel parten spelen. Als de regen begint te vallen op zaterdag verwachten we een aanval van Pascal Smets, die weliswaar met een Gr.N Mitsubishi Lancer Evo 2 aan de start staat, maar met zijn vierwielaandrijving toch over een aanzienlijk voordeel beschikt in deze omstandigheden. Helaas wordt de piloot uit Sint-Truiden afgeremd door een lekke band op de lange showproef van Hamois en verliest hij hiermee veel tijd.
Door al deze problemen wordt de taak van Bernard Munster aanzienlijk makkelijker en moet hij enkel een verassende Laurant Verhoestraete, in de ex Robert Droogmans Sierra Cosworth 4×4, achter zich zien te houden. Marc Timmers ziet zijn aanvalslust bekroond met tal van besttijden en een plaats op het podium. Op de vierde plaats eindigt Frank Broeckaert die eveneens met een ex-Droogmans wagen onderweg was. Pascal Smets eindigt als vijfde maar mag zich wel de winnaar van de Gr.N klasse noemen.
Ondanks versnellingsbakproblemen wint Pascal Gaban de Citroen ZX-cup, onthoofd door menige opgaves. In de Citroen AX trophée is het Frederic Béco die de overwinning behaald en bij de provinciale categorie, die voor de eerste maal apart georganiseerd werd, ging de overwinning naar de Ardennees Michel Lamquet in zijn Ford Escort RS2000.